Напевно, практично кожна людина так чи інакше стикався в своєму житті з фітотерапевтичними засобами. Наприклад, в дитинстві, першими підручним засобом, покликаним надати екстрену допомогу розбитою коліні, був лист звичайного подорожника, який прикладався до хворого місця. Або ж у випадках проблем з шлунком бабуся готувала відвар з ревеню, який надає на організм легке проносне вплив.

І це не дивно, адже цілющі властивості дарів природи стали відомі людству ще з давніх часів. Поступово пізнаючи силу того чи іншого рослини, людина навчилася користуватися нею у своїх цілях. Активно використовуються засоби фітотерапії і в сучасному світі.

Вважається, що лікування травами робить благотворний вплив на роботу всього організму, надаючи при цьому загальнозміцнюючу і імуностимулюючу дію. Крім того що фітотерапевтичні засоби мають більш м'яким і щадним дією в порівнянні з синтетичними препаратами, вони є менш токсичними, а також практично не провокують алергії і не викликають звикання.

Проте, дана методика лікування має не лише прихильників. Наприклад, дослідники з одного австралійського університету стверджують наступне: прийом фітотерапевтичних засобів може спровокувати розвиток різних захворювань, і навіть ще гірше - призвести до летального результату.


Причому такий результат стає можливим як у випадках окремого застосування трав'яних ліків, так і в поєднанні їх з синтетичними препаратами.

"Величезне число людей традиційно вважають трав'яні препарати панацеєю від усіх бід. Вони думають, що фітозасобів набагато корисніше і безпечніше ніж звичайні медичні (синтетичні) ліки. І це велика помилка. Бо багато лікарські трави містять просто жахливі, смертельні дози таких хімічних сполук, як ртуть, свинець, миш'як. А вони, як відомо, можуть викликати розвиток різних серйозних захворювань і спровокувати сплеск активності хронічних недуг, а згодом, що ще гірше, привести до смертельного результату ", - стверджує професор Роджер Байард (Roger Byard), що очолює дослідницьку групу.

Ще більшу небезпеку трав'яні ліки представляють у випадках застосування їх у поєднанні зі звичайними, синтетичними препаратами. Таке "вибухонебезпечне" з'єднання підставляє людський організм під нищівний удар: значно зростає ризик розвитку серцевої і ниркової недостатності, порушення координації рухів, м'язової слабкості, інфаркту та інсульту, а в окремих випадках - епілептичних припадків.